Elektrostymulacja – „trening bez wysiłku”

Kolagen – jego wpływ na zdrowie i młody wygląd
Lipiec 30, 2019
Trening cardio
Sierpień 13, 2019
Show all
Elektrostymulacja – „trening bez wysiłku”

Elektrostymulacja to zabieg wspierający proces odchudzania, to idealne rozwiązanie dla osób, które oprócz stosowania diety i aktywności fizycznej chciałyby wspomóc swój organizm w osiągnięciu trwałych rezultatów. Wsparcie procesu redukcji tkanki tłuszczowej poprzez elektrostymulacje pozwala na zmniejszenie sesji treningów. W tej metodzie wystarczy połączyć elektrostymulację z umiarkowaną ilością wysiłku fizycznego i zdrową dietą. Dzięki elektrostymulacji Twoje działania przyniosą szybszy efekt, a dodatkowym atutem będzie większe ukrwienie i ujędrnienie mięśni.

Jak działa elektrostymulacja?

Urządzenia do elektrostymulacji wykorzystują prąd zmienny, jaki powoduje skurcz oraz rozkurcz mięśni. Wysyłane impulsy sprawiają, że mięśnie oraz nerwy otrzymują impuls, który wprawia je w ruch. Aby pobudzić mięsień do pracy potrzebny jest bodziec dostarczany mięśniom poprzez nerwy motoryczne, a bodźce nerwowe są oparte na zjawiskach elektrycznych. Elektrostymulacja nerwowo-mięśniowa polega właśnie na tworzeniu takich bodźców oddziałujących na mięśnie.

 

 

 

Elektrostymulacja nazywana jest często „treningiem bez wysiłku”, „trening dla leniwych”. Wszystko dlatego, że podczas zabiegu wywołujemy skurcze mięśni podobne do tych, które powstają podczas klasycznej aktywności fizycznej. Przewaga zabiegu elektrostymulacji polega na zwiększonej intensywności ćwiczeń. Podczas jednego treningu nasze mięśnie wykonują pracę porównywalną z wykonaniem 1000 brzuszków.

 

Jakie efekty przynosi elektrostymulacja?

Najważniejszą rolę, jaką spełnia w tym wypadku elektrostymulacja, to rozbudowa tkanki mięśniowej. Rytmiczne napinanie mięśni podczas stymulacji pełni funkcje zbliżone do różnych form masażu ciała, a to sprzyja wielu procesom, które są korzystne nie tylko dla samych mięśni. Poprawia się napięcie tkanki łącznej i lokalne krążenie krwi oraz płynów tkankowych. Większe dotlenienie krwi sprzyja lepszemu spalaniu tłuszczu. Grupy komórek tłuszczowych ulegają większemu rozproszeniu. Ma to wszystko bardzo korzystny wpływ na jędrność skóry i zmniejsza cellulit. Zasadnicze znaczenie odgrywa tu właściwy dobór parametrów elektrostymulacji i zastosowanych sekwencji. 

Zależnie od potrzeb, preferencji i problemów estetycznych możemy zmieniać siłę zabiegu, tak aby naśladował on mniej intensywne ćwiczenia wysmuklające lub bardziej intensywny trening mający na celu spalanie tkanki tłuszczowej.

Warto stosować elektrostymulację jako dodatek do ćwiczeń. Ciężko schudnąć od samej elektrostymulacji. Zdecydowanie lepsze efekty uzyskamy, gdy będziemy traktowali ją jako uzupełnienie i urozmaicenie treningów.