Regeneracja organizmu

Jak się pozbyć cellulitu? – zabieg żelazkiem antycellulitowym
Czerwiec 18, 2019
Lipolaser – skuteczna redukcja tkanki tłuszczowej
Lipiec 2, 2019
Show all
Regeneracja organizmu

Regeneracja powinna stanowić ważny aspekt codziennego funkcjonowania, niezależnie od prowadzonego trybu życia, pracy czy aktywności fizycznej. Jednak sportowcy czy osoby regularnie uprawiające aktywność fizyczną powinny zwrócić szczególną uwagę na odpowiednią regenerację. Po wysiłku następuje obniżenie wydajności psychicznej i fizycznej organizmu, dlatego odpowiednia regeneracja zabezpieczy nas przed przetrenowaniem, przemęczeniem czy też kontuzjami. 

 

Oto kilka przykładów wspierających regenerację:

ROZCIĄGANIE

Rozciąganie to ćwiczenia rozluźniające, regenerujące mięśnie po treningu. Mają na celu wyciszenie organizmu, wprowadzenie w bezpieczny spoczynek. Nie należy pomijać tego etapu treningu, gdyż narażamy w ten sposób organizm na szok spowodowany przejściem z intensywnego wysiłku do całkowitego spoczynku.

 

MASAŻ

Masaże to nie tylko przyjemność, ale również bardzo dobry sposób na regenerację. Masaże poprawiaja krążenie, pobudzają układ limfatyczny, dzięki temu usuwamy toksyny i produkty przemiany materii z organizmu. Za pomocą masaży możemy również wpłynąć na dotlenienie komórek ciała, a także zmniejszenie dolegliwości bólowych. Masaże wpływają pozytywnie nie tylko na nasze ciało ale również na psychikę, zapewniają odprężenie, lepsze samopoczucie oraz niwelują zmęczenie. W szczególności polecamy masaże wykonywane przez naszą masażystkę oraz masaże limfatyczne BodyRoll 🙂

BASEN

Pływanie może skutecznie wpłynąć na obniżenie napięcia mięśni oraz zwiększenie przepływu krwi, odciąża kręgosłup, pozytywnie wpływa na układ oddechowy, może wzmacniać partię mięśniowe. Należy jednak pamiętać, żeby nie traktować w tym przypadku wizyty na basenie jako kolejnego intensywnego treningu, pływanie powinno być spokojne, pozwalające na relaks i regenerację.

SEN

Nasz organizm najlepiej, najskuteczniej regeneruje się podczas snu. To właśnie wtedy działają hormony odpowiedzialne za regenerację zmęczonego czy też uszkodzonego, nadwyrężonego podczas treningu organizmu. Dlatego należy zadbać o odpowiednią długość snu, zaleca się spać od 6 do 9 godzin (optymalnie 7), aby organizm mógł przywrócić stan homeostazy. Warto również słuchać naszego organizmu i jeśli potrzebujemy, pozwólmy sobie na krótką, tzw. turbo drzemkę w ciągu dnia, która zapewni nam energię na dalsze funkcjonowanie. 

 

Ważnym elementem wpływającym na regenerację organizmu jest również odpowiednie jego odżywienie i nawodnienie. O posiłkach okołotreningowych przeczytacie tutaj.

 

W tym zabieganym obecnie czasie pamiętaj aby znaleźć chwilę dla siebie, na krótki spacer, ulubioną książkę, wizytę u kosmetyczki czy sen. 🙂