Trening cardio

Elektrostymulacja – „trening bez wysiłku”
Sierpień 6, 2019
Kosmetyki HERLA – seria Gold Supreme
Sierpień 20, 2019
Show all
Trening cardio

Trening cardio, zwany również treningiem tlenowym, to ćwiczenia wytrzymałościowe dotleniające organizm, poprawiające pracę układu krążenia oraz kondycję organizmu.

Trening tlenowy można wykonywać w dowolnych warunkach z użyciem sprzętu lub bez niego. Zasadą treningu cardio jest utrzymanie tętna z reguły na stałym poziomie. Trening cardio to intensywne wykonywanie ćwiczeń aerobowych przez minimum 30 minut. Tradycyjny trening aerobowy musi charakteryzować się odpowiednim zakresem pracy serca (tętnem) i powinno być to od 55 do 65% HR max (heart rate max). W tym przedziale tlenowym organizm jest zdolny do pozyskiwania energii z wykorzystaniem kwasów tłuszczowych. Trening wytrzymałościowy charakteryzuje się zaangażowaniem większej pracy układu sercowo-naczyniowego przy wykonywaniu ćwiczeń mieszczących się w zakresach przemian tlenowych. 

 

Efekty treningu cardio

  • Poprawa kondycja, czyli wydolności i wytrzymałości organizmu, 
  • Zwiększenie przepływu krwi skutkuje dotlenieniem mięśni i organów wewnętrznych, dzięki temu są sprawniejsze i lepiej funkcjonują, 
  • Poprawa pracy układu hormonalnego. 
  • Pozwala szybko i skutecznie pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej oraz spalić zbędne kalorie
  • Przyspieszenie procesów przemiany materii

 

Trening cardio w Boczki na Bok

Trening tlenowy to każdy rodzaj wysiłku, który pobudza serce do wzmożonej pracy. Do najpopularniejszych treningów aerobowych można zaliczyć bieganie, jazdę na rowerze czy też pływanie. Dobre efekty przynosi trening na rowerku stacjonarnym (tzw. spinning), stepperze, orbitreku, bieżni, a także skakanie na skakance.

W Boczkach na bok możecie wykonać trening cardio korzystając z bieżni i rowerka w podciśnieniu oraz orbitreka Infrared. 

 

 

Warto pamiętać, że każda aktywność fizyczna skutkuje szeregiem zmian zachodzących w całym organizmie. Trening cardio zaliczany jest do najbardziej uniwersalnej formy aktywności fizycznej. Jest przeznaczony dla osób o różnym poziomie wydolności fizycznej, można wykonywać go na siłowni, w domu oraz na świeżym powietrzu. Należy również pamiętać, że największe korzyści zdrowotne osiągniemy przy regularności treningów oraz dbaniu o odpowiednią dietę.